Hieronder bevinden zich de verslagen van de afgelopen Wedstrijden.

Seizoen 2006

8 April Supercup Wedstrijd 1/2006

17 April Supercup Wedstrijd 2/2006 Nurburg

22 April Supercup Wedstrijd 4/2006 Assen

26 Mei Supercup Wedstrijd 5/2006 Eemshaven (Geen verslag)

3 Juni Supercup Wedstrijd 6/2006 Assen

18 Juni Supercup Wedstrijd 7+8/2006 Oschersleben

22 Juli Supercup Wedstrijd 9/2006 Assen

09 September Supercup Wedstrijd 10/2006

07 Oktober Supercupwedstrijd 11/2006

------------------------------------------------------

Seizoen 2005

1 Oktober KNMV-Cup Wedstrijd 9/2005

23 Juli KNMV-Cup Wedstrijd 8/2005

2 Juli KNMV-Cup Wedstrijd 6/2005

11 juni KNMV-Cup Wedstrijd 5/2005

29 Mei KNMV-Cup Wedstrijd 3en 4/2005

2 April KNMV-Cup wedstrijd 1/ 2005

-------------------------------------------------------
Seizoen 2004

ZAC - 18 September 2004

------------------------------------------------------------------

18 September 2004

Zo!, de laatste ZAC wedstrijd van het seizoen zit erop en natuurlijk weer even een verslag van mijn kant.
Het begon erg koud maar droog wat toch wel het belangrijkste is op zo een ZAC-dag,
vooral omdat regenbanden niet gebruikt mogen worden.

Traingsronde:S2

De eerste training was snel weer voorbij omdat we maar 2 vrije ronden gereden hadden,
na eerst 2 rondjes achter de marshall gezeten te hebben.
Te weinig tijd dus om lekker in het ritme te komen, maar toch een 1.37er gereden,
terwijl ik nog aan het wennen was.
Dus een redelijke korte tijdtraining.

Kwalificatie:S2

In de kwalificatie had ik de ritme snel te pakken en mochten hier wat langer rijden.
Net dat ik wilde aanzetten voor een snelle tijd kregen we de gele vlag gevolgd door de 60Km/uur vlag.
Dat betekent dus van het gas af en rustig doorrijden zonder te mogen inhalen totdat de vlag groen gezwaaid wordt.
In deze ronde werdt ik toch door 2 man ingehaald "ja!, je heb ze er altijd tussen zitten".
Deze training was goed voor een 1.35er wat mij op een 10de startplek bracht voor de race.
Had iets beter gehoopt maar dat moest ik dan maar in de race goedmaken.

1ste Manche:S2

3de rij 2de van links dat was mijn plekje voor deze start in de eerste manche.
Nu maar hopen op een goede start, omdat ik deze veelal verpruts.
Rood........uit...Gaserop en hoppa daar ga ik weer, begin er al aardig aan te wennen dat mijn starts niet goed lopen.
Verlies gelijk een paar plekken voor de eerste bocht en denk dat ik zon beetje als 14de de Nationale bocht uitkom.
Al snel ben ik gebrand om dit goed te maken en pak opkomen Veenslang gelijk een paar plekken terug.
1ste ronde kom ik door als 11de, das beter maar nog lang niet tevreden.
Ik merk dat het heel erg lekker gaat en dat er veel meer in zit.
Een voor een slok ik de rijders op en ga ervoorbij, het ritme is perfect.
3 ronden voor het einde lig ik op de 6de plaats maar merk dat ik de man voor mij nog wel kan hebben,
dus ook deze moest er aan geloven en binnendoor stekken wal pak ik hem en lig vijfde.
Nog 1 rondje te gaan en zie in de verte de kopgroep steeds dichterbij komem,
dat betekent toch zeker dat ik lekker aan het doorrijden was.
De 4de man voor mij kon ik net niet hebben wat zeker gelukt was mocht ik nog een rondje de tijd hebben,
want kroop aardig dicht in zijn staart.
Een vijfde plek was mijn deel deze manche en daar mag ik dik tevreden mee zijn.

Snelste raceronde van de S2 en een nieuw PR van 1.32.4

2de Manche:S2

Twijfel,twijfel,wel rijden, niet rijden.
Het weer was aardig omgeslagen en het regende, dan wel niet al te hard maar de baan was er aardig nat van geworden.
Op het allerlaatste moment toch de knoop doorgehakt en mij opgesteld voor de race.
Deze maal op de 5de plek omdat ik de eerste race hier geeindigd was.
Nu maar hopen op een betere start dan hiervoor want dat was wel nodig om voorin mee te komen.
2de rij linkerkant.

Rood....uit....en draaien aan die gashandel,
heeee! een knappe start verlies een plek of twee maar dat viel mij enigzins mee.
De baan was nog nat en het regende ook nog een beetje, dus mijn verstand zei rustig aan en heel thuisbrengen die handel.
Bleef lang op de 7de plek hangen,maar kon niet dichterbij komen aan mijn voorgangers die er aardig de sokken in hadden.
Heb hier ook geen risicos genomen om ze bij te blijven en reed mijn eigen race.
in de laatste 2 rondes ben ik nog voorbij gegaan door 2 man die ik daarna nog wel bij kon benen maar
niet meer kon achterhalen.
9de geworden en een tijd van 1.44 niet echt ontvreden mee in deze omstandigheden,
maar verbetering is wel een must om ook hier een potje te breken.

Overall was ik 4de geworden en mocht op het podium mijn prijs ophalen, zo trots als een pauw.

Dus een geslaagde laatste wedstrijd van het seizoen, net als vorig jaar toen ik ook het podium opmocht,
deze was toch ff mooier omdat ik er voor heb moeten vechten.

Iedereen bedankt voor de mooie geslaagde dag tot volgend seizoen.

-------------------------------------------------------

2 April KNMV-Cup Wedstrijd 1/2005

Zo mijn eerste kennismaking met de KNMV-Cup zit erop.

S,ochtends om half 8 kwam ik aan op het circuit en ging me gelijk inschrijven.
Als nieuwkomer in de Cup werd in ingedeeld in de langzaamste groep, de D-groep.
Hierna gelijk mijn motor laten keuren wat geen problemen gaf, en dus nog even de tijd had om alles te checken.

Om 9.23 uur mochten we voor de eerste keer de baan op, om de 1ste kwalificatie training te rijden.
Op dit tijdstip was het nog erg koud, en deed dus ook rustig aan en liet alles lekker warm worden.
Ik reed in deze training een 1.37.4 wat goed was voor de snelste tijd in de groep.

Hierna mochten we weer even gaan rusten om ons op te maken voor de 2de kwalificatie.
Deze stond gepland om 11.41 uur.
De temperatuur was inmiddels gestegen, en dus zo ook de temperatuur van de baan.
De vering was erg goed bevallen de dag hiervoor tijdens de CRT gridtimes sessies,
dus het vertrouwen was voldoende aanwezig.
In deze training had ik aardig ruim baan om een goede tijd neer te zetten en reed vrijwel alleen mijn rondjes.
Ik had dus ook een erg nette tijd neergezet van 1.34.422 wat weer een beste plek opleverde in de D-Groep.
Door deze tijd te rijden plaatste ik mijzelf voor de wedstrijd in de A-groep,
dit is de snelste groep van de tot 600CC klasse.

De wedstrijd.

Een 17de plaats was mijn deel op de startgrid.
Ik was aardig gespannen en zeer zeker niet relaxt, het rode licht doemde op en verdween ook weer snel,
dit was het teken dat er gas gegeven mocht worden.
Mijn start was aardig goed en verloor geen plek bij ingaan van de eerste bocht (De nationale),
het was wel ff aardig hectisch maarja wat wil je als er 40 man als eerste een bocht willen insturen.
Gedurende de race kon ik geen vuist maken tegen de rijders voor mij want er werd aardig hard door gereden,
en niemand gaf een ander een plekkie cadeau.
Af en toe zag ik een wiel verschijnen maar die dwong ik weer gauw terug op zijn plek,
De mannen voor mij kon ik op snelheid wel hebben maar had niet het lef om de motor er hard voor te zetten.
Dit ging zo 6 ronden door totdat we een rode vlag situatie kregen en moesten stoppen in de pitstraat.
Er was iemand flink hard het Meeuwenmeer uitgegaan.
We kregen een nieuwe opwarmronde vanuit de pitstraat en moesten ons weer opstellen op de grid.
De opstelling was zoals je jezelf gekwalificeert had, dus dat was voor mij weer plek 17.
Er resteerde ons nog 4 ronden om er nog wat van te maken, dus maar weer starten....
Het rood ging weer uit en zette mijzelf goed de nationale bocht in,
ik verloor weer geen plaatsen dus dat gaat al beter dan vorig jaar.
In die 4 ronden was het tempo al beter dan de eerste gedeelte van de race,
maar stuitte op een mede rijder waar ik erg moeite mee had,
ik was wat sneller maar wist me niet op een veilige manier er langs te remmen,
jammer want dan had ik mijn tempo omhoog kunnen gooien.

Ik eindigde deze 2de deel weer als 17de en in het eindklassement als 16de overall.

Meer had ik niet van mijzelf mogen verwachten, en heb dit weekend meer dan genoeg aan mijn verwachtingen voldaan.
Gelijk de eerste race in de snelste groep is goed te noemen, en dan ook nog in de eerste helft van het klassement rijden.

Het was een super gave dag en heel erg gezellig ook, met dank aan Hans+vrouw,Mark,Adriaan,Patrick,Roel(toppie man),Douwe....en natuurlijk de rest.

Een uitslaglijst staat ook online, die gevonden kan worden onder het kopje Agenda/Uitslagen.

-------------------------------------------------------

29 Mei KNMV-Cup Wedstrijd 3/2005


KNMV Cuprace 3 te Oschersleben

Vrijdag 27 Mei, kwamen we na een lange rit van 5,5 uur in het voormalige oostduitsland aan,
om een weekend te trainen en wedstrijden te rijden.
Het weer was erg goed, zelfs erg warm,en snelde mij naar pitbox 17 om daar de oude bekenden te begroeten.
Ik had mij voor de Vrijdag niet ingeschreven voor de trainingen maar omdat we vroeg arriveerde (half 11),
was er nog tijd zat om 3 sessies te gaan trainen.
Dus ik schreef mij in, en ging om 1 uur voor de eerste maal de voor mijn nog onbekende baan op.
In deze eerste sessie kwam ik er al snel achter dat het een erg technisch baantje was met veel langzame bochten.
Ook voelde ik mij hier niet echt thuis, en dat kon ook nog niet want het was pas mij eerste sessie op deze baan.
Maar het gevoel wat ik had in deze eerste trainingsronde zou ik het hele weekend met mij meedragen.
In de 2de sessie reed ik al wat beter en snoepte weer 2 seconden van mijn tijd af wat een 1.45er betekende.
Ook hier merkte ik op dat het niet echt mijn baantje was om hier heel hard te gaan.
De laatste sessie van de dag reed ik nog een 1.43er wat al wat beter te noemen was,
maar nog niet genoeg voor de volgende dag om mij een goede kwalificatie tijd te verschaffen.
Hier moest dus nog aan gewerkt worden.

S,avonds zijn we naar het dorpje gereden om even te gaan eten, maar kreeg een lekke band met de bus,
dus daar lag ik op onbekend terrein onder de bus om de reserve wiel eraf te halen.
En vervolgens te monteren,is weer eens wat anders dan een motorband.
Toch nog maar even bij de plaatselijke pizzaboer een pizza en een biertje gescoord,
om vervolgens een goede lange nachtrust te hebben in het pensionnnetje an die Rennstrecke.

De kwalificatie dag was aangebroken en het was weer erg heet.
In de eerste kwalificatie training reed ik gelijk een stuk beter dan de dag ervoor maar dat was ook zo gepland.
Omdat het erg warm zou worden (boven 30 g) wilde ik in de morgen al een goede tijd neerzetten.
Dit lukte naar mij gevoel, ik reed een 1.41.8 maar twijfelde wel of het genoeg zou wezen,
om bij de eerste 20 van de A groep te zitten.

In de middag moesten we op voor de 2de kwalificatie, maar het was inmiddels zo warm geworden,
dat ik besloten had om voor een rondje of 6 te gaan.
Mocht het in deze rondes niet lukken dan ging ik naar binnen.
En nee het lukte mij niet meer om nog wat van mij tijd af te rijden, wel heel constant gereden,
maar niet hard genoeg om nog wat aan mijn tijd te doen.
IK had deze dag mij weer voor de A groep gekwalificeerd maar met een 28ste startplek was ik niet te vreden.
Er zouden nog 15 mensen achter mij staan.
Wat mij opgevallen was deze dagen is dat, de mensen die ik op Assen achter mij laat,
hier op dit circuit voor moet laten gaan.

S,avonds weer heerlijk in de pitbox gezeten met m,n racematen en lekker gebarbeknoeid met z,n allen,
biertje erbij en het leven kon niet mooier worden.
De meiden nog bedankt voor het verzorgen van de maaltijd en Patrick natuurlijk voor de BBQ.

Zondag 29 Mei de dag des oordeels.

Om half 10 moesten we ons opstellen om vervolgens de pitlane te verlaten voor een opwarmronde.
Aangekomen op de startrij, voor mij 7de rij links van de pitmuur begon mijn hart al sneller te kloppen.
Rode licht, rode licht uit, betekende gas geven, en ik snelde zo hard als ik kon naar de eerste linker bocht.
Om vervolgens mij te mengen in het clubje rijders die allemaal dachten dat ze alleen op de baan waren.
Wat een hectiek weer, ik kwam goed van mijn plek af maar in deze eerste bocht moest ik toch het onderspit delven.
Ik verloor wat plekken en reed zo goed als ik kon de tweede rechter lange bocht door.
Toen was het veld al gelijk aardig verdeeld en wilde ik aan mijn opmars beginnen.
Dit wilde niet lukken en in de plaats van dat ik naar mensen toereed,
werd ik op de rechte stukken alleen maar voorbij gereden, om vervolgens in de bochten weer naar hun toe te rijden.
Maar het vermogens verschil was zodanig groot dat ik begon te twijfelen aan de motor.
De een na de ander kwam mij voorbij, wat mij nog niet eerder opgevallen was.
Dus ik verloort nog wat plekken en pakte ook geen plekken terug.
Ik reed de wedstrijd uit om vervolgens te eindigen als 30ste wat het vermelden bijna niet waard is.
Wel reed ik een 1.41.0 wat niet echt slecht is en toch een 18de tijd was in deze race.
Maar op de een of andere manier wilde de motor niet het vermogen leveren.

De tweede Manche stond gepland om 14.40, en voegde mij weer in het paddock bij de snelle mannen.
Na de opwarmronde stelde ik mij weer op de 7de rij aan de linkerkant op en hoopte op een betere start.
De eerste manche hield ik de linkerkant ,en wilde nu vanuit het midden de eerste bocht aansnijden.
Nadat het rode licht uitgedoofd was mochten we vertrekken voor 11 rondjes knallen op dit tricky circuitje.
De start was wat beter dan de eerste maar het gedrang in de eerste bocht was zo groot,
dat her en der mensen moesten corrigeren om een goede lijn te pakken.
Ik verloor tot op dit moment geen plaatsen en kwam goed de tweede bocht uit.
In de loop van de race werd ik weer puur op vermogen voorbij gereden door diverse cuprijders,
en door verschillende valpartijen wist ik mijn 30ste plek van de eerste race vast te houden.
Mijn motor komt op vermogen flink te kort en denk dan ook dat de racer even nagekeken moet worden,
en eventueel wat veranderingen moet aanbrengen om hem wat sneller te maken.
Dit zal weer aardig zeer gaan doen in de knip, maar zo heb ik er ook niet veel lol in.

De races waren wat minder maar de gezelligheid was weer top!

Volgende race is 11 Juni Assen....

------------------------------------------------------------------

11 juni KNMV-Cup Wedstrijd 5/2005


11 Juni 5de Cup-wedstrijd Assen

Om 6 uur S,ochtends ben ik vertrokken richting Assen,
om mij aldaar aan te melden voor de 5de Cupwedstrijd van het seizoen.
Aangekomen op het circuit eerst maar eens de bus leeghalen, motor eruit,
en alles fatsoenlijk in pitbox 3 frommelen,
waar wij dan ook het hele seizoen gebruik van mogen maken.
Om acht uur aanmelden en gelijk de motor laten keuren,
bij goedkeuring krijg je een mooie sticker op je voorkuip.
Wederom was de motor weer goedgekeurd en mocht de sticker dus in ontvangst nemen.

Om een uur of negen begon het toch behoorlijk te regenen,
waardoor de baan in een waterpaleis veranderde.
Gelukkig was de bui van korte duur en was mijn eerste training pas 1,5 uur later gepland.
De eerste kwalificatie training (wederom A-Klasse) begon om 10.32 uur,en begon op tijd.
Aangekomen op de baan merkte ik dat de baan goed aan het opdrogen was,
Maar dat er hier en daar nog erg dunne droge rijdbare lijnen lagen.
Een reden om me toch even in te houden deze sessie,
en te wachten voor de 2de kwalificatie later die dag.
Een 29ste plek had ik getraind in deze 1ste kwalificatie met een tijd van 1.39.

Tijdens mijn aanloop naar de 2de kwalificatie training heb ik van achterband gewisseld,
omdat ik nu betere tijden wilde rijden en dus vers rubber nodig had.
Om 12.50 werd ik weer verwacht op de baan voor de 2de kwalificatie.
Het was gelukkig droog gebleven, en de baan was inmiddels goed droog.
En kon er dus hard gereden worden.
In deze training ging het aardig goed en kon aanpikken bij iemand die net ff harder reed dan mij.
Hierdoor zette ik de laatste ronde een tijd neer van 1.34.1,
wat weer een nieuw persoonlijk record voor mij betekende.
Met deze tijd had ik de vorige keer op een 16de plaats gestaan,
Maar dat viel dus erg tegen, een 24ste plek werd hierdoor behaald.
Wel zaten er 3 gastrijders tussen die normaal Europees kampioenschappen reden.
dus het was niet erg slecht, maar had gehoopt op een betere klassering.

15.03 uur, we mogen de baan op om een warmup lap te rijden,
en vervolgens op te stellen op de 6de rij helemaal rechts.
Iedereen klaar vlaggen weg, licht aan en na 3 seconden uit.
De start ging weer erg goed en vloog via de binnenkant de eerste bocht in.
Na het eerste rondje lag ik 22ste en had dus 2 plekken goedgemaakt.
Gaande de race moest ik toch nog 3 plaatsen afgeven, omdat ik toch wat vermogen te kort kom,
en omdat ik wat aan mijn remtechniek moet verbeteren.
Na de zesde ronde kregen we een rode vlag,
omdat er twee valpartijen waren op verschillende punten op het circuit.
Er zouden 11 ronden gereden worden, maar vanwege het drukke tijdschema werd er niet herstart.
Wel jammer want had graag nog wat goed willen maken.

Het was weer een erg gezellige dag met weer veel bekenden,
en ik heb alweer zin in de volgende race op 2 Juli.
Nu eerst maar eens wat aan het vermogen gaan doen, en eens andere remblokken gaan proberen.
Het blok gaat in ieder geval aangepast worden maardat word pas na 2 juli,
anders is het te kort dag om het allemaal klaar te krijgen.

Tot de volgende keer.

-------------------------------------------------------

2 Juli KNMV-Cup Wedstrijd 6/2005


KNMV Cup-race 2 Juli

Zaterdagochtend maar weer eens vertrokken naar mijn 2de verblijfplaats "Assen",
en daar aangekomen stond Hans mij alweer op te wachten voor pitbox 3,
alwaar wij vertoeven tijdens een racedag.
Het weer was nog vrij redelijk en ietwat benauwd.
Hier en daar scheen een zonnetje maar was ook weer net zo snel vertrokken.

Even inschrijven, de motor klaarzetten en nog even relaxen voor de eerste kwalificatie.
9.46 uur, tijd om de eerste kwalificatie training in te gaan.
Wat mij gelijk opviel in de eerste ronde, was dat de grip erg slecht was.
Het voelde net alsof je op te zachte banden reed, en voelde mij hier niet echt happy in.
Ik voelde me niet lekker met deze omstandigheden,
maar kon me wel verzetten om een goede tijd voor elkaar te krijgen.
Ik reed in deze ochtendsessie een 1.33.9 waar ik toch heel tevreden mee was.
Nog nooit eerder was ik zo snel in een eerste sessie van een dag, en dat in de vroege ochtend.
Jammergenoeg hadden de mannen voor mij ook weer aardig wat hete pepers gegeten,
zodat ik al snel mijn goede rondetijd in een gat zag verdwijnen (Jee! wat gaat het hard in de <600).
23ste startplek tot nu toe.
Maar er volgt nog een 2de kwalificatie training.

12.05 uur, de 2de training om een tijd neer te zetten was aangebroken.
Een nieuwe voorband en een kleine verandering aan de achtervering moesten het gaan doen deze training.
Integenstelling tot de eerste training reed ik voor mijn gevoel nu wat beter en stabieler,
maar de tijden wezen uit dat het niet hard genoeg gegaan was.
Een 1.34.4 was mijn deel en dus geen verbetering van de eerste gezette tijd.
Ik eindigde met mijn 1.33.9 uit de eerste kwalificatie op een 26 startplek.

Om 13.45 uur moesten (wilden) we gezamenlijk met alle rijders naar het media centre,
om daar een minuut stil te zijn voor het overlijden van Duck Philips.
Deze goede man had het leven gelaten tijdens een rit op de straat,
en zijn vriendin kwam vol moed ons bedanken voor alle steun.
Dit was even een zwaar moment omdat ik meerdere keren met Duck een babbel heb gehad.

Duck het gaat je goed daarboven!

Terug naar de realiteit want er moest ook nog geraced worden.
Volgens het tijdschema moesten we om half vijf met de warmuplap beginnen, maar deze werd iets verlaat,
omdat een coureur zich niet had afgemeld en daardoor men op hem zat te wachten.
Tijdens het opstellen schijn ik een fout gemaakt te hebben en plantte mijn fiets zo te horen op de 22ste plek.
Ik kreeg nog een flinke duim (omhoog ja!) van de Marshall dat ik goed stond.
Ach Ja! je moet toch wat om naar voren te komen :>)

Tijdens de start ging het goed en kwam de eerste ronde door als 23ste, weer niet wat plekken gewonnen,
maar ook niet te gek veel verloren.
De eerste rondes gingen erg moeizaam en hectisch, en de rondetijden konden ook niet omhoog,
omdat er teveel langzamere rijders voor mij zaten die ook het ritme niet konden vinden.
Ik had een leuk gevecht met een racemaatje van me (Fastmarky) en wisselde af en toe van plek.
Ergens in de 9de ronde werdt ik hard geblokt in de Geert Timmer bocht,
waardoor ik richting de grindbak moest sturen.
Dit kon ik ternauwer nood voorkomen waardoor het alleen maar een stuk gras meenemen was.
Hierdoor verloor ik toch een plek of 4 a 5, ja! zo close is het, 1 foutje en je raakt een hoop kwijt.
In de allerlaatste ronde kon ik Fastmarky nog voorbij steken,
en door een krappere lijn te rijden kon ik deze positie behouden.
Ik eindigde deze race als 29ste met een beste tijd van 1.33.8

Het vervelende van een dag zoals deze is dat je merkt dat je beter,sneller,constanter wordt,
maar dat de concurrent ook niet stil staat.
Volgende week gaat de motor naar Marc Hoegee om daar het blok onder handen te nemen.
Dan zal ik eindelijk verlost worden van de miezerige 102PK,s en zal het alleen nog maar van mij moeten komen.

Volgende race is 22 en 23 Juli.

Ciao

-------------------------------------------------------

23 Juli KNMV-Cup Wedstrijd 8/2005

Vrijdagmiddag al vetrokken richting Assen om daar te overnachten in Hotel van der Valk.
Hier eerst even genoten van een heerlijk diner,
om vervolgens lekker vroeg naar bed te gaan, zodat ik goed uitgerust de racedag kon beginnen.

Zaterdagochtend, eerst een stevig ontbijt naar binnen werken omdat,
ik overdag moeilijk kan eten vanwege de spannningen.
Hierna zijn we vertrokken richting het circuit wat op een steenworp afstand ligt.
Aangekomen, eerst inschrijven en de motor laten keuren wat weer geen problemen gaf.

Om 11.20 uur was de eerste kwalificatie, en ook de eerste beproeving van het nieuwe blok.
Ik was hier best wel een beetje zenuwachtig van,
want hij was op papier erg piekerig geworden door de tuning die gebeurt was door Marc Hoegee.
Maar eenmaal op de baan voelde motor direct erg rustig,soepel maar vooral sterk aan.
Ik kon gelijk aardig overweg met het nieuwe blok,
en kreeg gaande weg meer vertrouwen in de hele verandering.

Alleen na een rondje of 6 gleed ik steeds van mijn stepje af met de linker voet,
en dacht eerst dat het aan mijzelf lag. Totdat ook de band begon weg te glijden,
en ik maar besloot om naar binnen te gaan.
Mijn hele laars en voetsteun zat onder de olie,
en heb ik gelijk actie ondernomen door de kuipdelen eronder vandaan te schroeven,
en te kijken waar het vandaan kwam.
Het was de Dynamodeksel pakking die het begeven had.
Gelijk mijn maatje opgebeld die onderweg was,
en die heeft voor mij een andere gehaald in Assen bij Roelof Thijs motoren.
Hierdoor was ik weer snel geholpen en had in notime de motor weer klaarstaan.

De race:

Door in de voor mij korte kwalificatie een tijd gereden te hebben van 1.34.3
had ik een 27ste startplaats verworven op de grid,
dit viel mij nog enigzins mee.
Dus de 7de startrij en derde van links was mijn plek voor de startopstelling,
en zo stelde ik mij dus ook maar op.
Iedereen klaar ,vlagger weg ,rood licht ,licht uit en start.
Ik was te laat met de koppeling op laten komen en dit scheelde in mijn start ,
ik kwam zo,n beetje als 30ste de eerste bocht door en moest flink aanklampen om bij te blijven.
Het lijkt wel alsof iedereen elke wedstrijd harder gaat.
Ik had wel al snel het ritme te pakken en de motor was in goede conditie,
Doordat ik met het wennen aan de veranderingen bezig was,
remde ik overal vroeger dan ik normaal deed en verloor hierdoor wat plaatsen.
Ook haalde ik tijdens de volgende rondes een paar plaatsen terug,
en viel hier en daar iemand ter aarde.
Door deze valpartijen kregen we een rode vlagsituatie in de 8ste ronde ,
wat betekende dat de race ten einde was.
Op dat moment lag ik 27ste met een 26ste plaats in het verschiet, jammer!
Wel weer mijn snelste tijd verbetert tijdens deze race van 1.33.7 naar 1.33.4.
Er zit dus nog zeker rek in de tijden en dus ook in de plaatsen naar voren.
Alleen mogen de starts wel even wat beter gaan,
zodat ik meer naar voren de eerste bocht uit kan komen.
Hierdoor kan je met snellere mannen naar betere tijden getild worden.

Al met al weer een leuke racedag gehad, en de laatste race is pas in Oktober.
Voor deze race ga ik zeker nog een paar keer trainen met de racer,
om meer te gewennen aan het nieuwe blok.

Tot dan!

-------------------------------------------------------

1 Oktober KNMV-Cup Wedstrijd 9/2005

De trainigsdag:

Vrijdag de 30ste had ik een CRT Gridtime trainingsdag voorafgaand aan de dag van de wedstrijd.
Omdat ik op droogweerbanden stond en de baan goed nat was liet ik de eerste sessie verstek gaan.
Hierna in de tweede sessie was het half nat en kon ik op de droogweerbanden een paar rondjes rustig rijden.
De tijden hierbij waren niet noemenswaardig, omdat ik erg rustig deed vanwege de opdrogende baan.
In de 3de sessie was de baan geheel droog en kon ik aanzetten tot betere tijden.
Jammergenoeg werd ik weer aardig opgehouden door de langzamere deelnemers ,
en kon ik niet verder komen dan een 1.34.8.

Teruggekomen in de pits kreeg ik te horen dat er wat van mijn motor afgevallen was,
en ging gelijk maar even een inspectie rondje lopen om de motor.
Hier constanteerde ik aan de rechterkant dat er een crashpad was afgebroken.
De bout was afgebroken ter hoogte van de ophanging van het blok,
en dat betekende dat het blok hier geen steun meer had aan het frame.
Heel vervelend maar ik moest dit toch proberen te fixen,en liet de rest van de sessies aan mij voorbij gaan.

Hierna besloot ik om samen met een racemaat de bout uit te boren en zodoende een nieuwe draad erin te tappen,om hierdoor de bout er uit te kunnen draaien.
Dit idee ging niet lukken en zat met mijn handen in het haar.
Teruggekomen in de pitbox stelde de vader van mede coureur Roel Hoekstra voor om s,avonds na een hapje eten terug te,
komen en het euvel proberen te verhelpen, hier was ik dus erg blij mee.

S,avond om half negen in de pitbox teruggekomen de kuip eraf gehaald en alles geprobeerd om de bout eruit te krijgen.
Niks wilde lukken en besloten we maar om in de M10 bout een M6 draad te tappen zodat het blok toch enige steun had.
Gelukkkig lukte dit wel, en kon ik in ieder geval aan de wedstrijddag beginnen.
Zeer grote dank dus voor alle hulp van Vader Hoekstra.

De race dag:

De eerste stappen richting het ontbijt van het Hotel v/d Valk waren erg nat, dus het regende weer pittig.
Nouja, eerst maar ontbijten dan zien we weer verder.
Aangekomen op het circuit eerst maar eens ingeschreven, motor keuren en alles klaarzetten voor de eerste training.
Deze begon dus erg nat, waardoor ik weer eens op regenbanden mocht rijden.
Ik had mij voorgenomen om geen risicos te nemen, en heel rustig te rijden, mede doordat het in de middag droog zou worden.
Dus zodoende waren de tijden niet al te best en hechte hier ook helemaal geen waarde aan.

In de tweede training was het circuit bijna droog,
en moest hier en daar op smalle droge lijnen van nog geen 50 cm gereden worden.
Hierdoor kon je op sommige plekken niet voluit gaan maar reed toch nog een tijd van 1.34.3,
waar ik onder deze omstandigheden tevreden mee was.
Dit uitte zich dus ook op de kwalificatie lijst een 18de plaats was mijn deel, mijn 1 na beste kwalificatie van dit seizoen.

Ik mocht dus in de race als 18de starten, dat is de vijfde rij tweede van links.
Dit was een goede positie om buitenom de eerste bocht in te gaan, en had dus ook alle vertrouwen in de start.
Ik was niet zenuwachtig en aardig relaxed.
Ik wist dat ik een goede start moest hebben en was dus te geconcentreerd.
Hierdoor verprutste ik gelijk mijn start, mijn voorkant kwam tweemaal omhoog en zag iedereeen voorbij komen.
Tijdens het ingaan van de eerste bocht lag ik inmiddels rond de 33ste plaats en kwam als 32ste het eerste rondje langs.
Ik had gelijk zoiets van dit kan niet en ik moet dit goedmaken, hoe dan ook!
Toen begon ik flink aan te zetten en maakte mijn hoofd leeg, ik dacht alleen nog maar aan iedereen in mijn zicht binnen te halen.
Dit lukte geweldig, en de een na de andere moest eraan geloven, elke ronde had ik er weer twee te pakken.
Tijden kon ik niet rijden met die inhaalrace, maar genoot kostelijk van de mogenlijkheden die ik had om de mensen voor mij te pakken.
Dus de teleurstelling verschoof langszaam naar toch wel een goed gevoel.
Ik finishde als 18de en had dus heel veel goedgemaakt.
Wat als ik een goede start had? ik reed met mijn tijden goed voor plekken tussen de 10de en 15de plek. dus dik in de punten.
Het meeste laat ik dus liggen op de starts is de conclusie van dit seizoen,als ik dit goed onder de knie krijg dan komt het allemaal goed.
Volgend jaar ga ik hier zeker meer tijd aan besteden.

Nu een winterstop, waarbij het motorblok voor een controle beurt gaat, en de vering opnieuw gereviseerd gaat worden.
Ook zal ik doorgaan met de fysieke training om in conditie te blijven.
Iedereen tot volgend jaar, en bedankt voor het seizoen 2005.

--------------------------------------------------------------------------------------

8 April Supercup Wedstrijd 1/2006


Nou de eerste wedstrijd op het vernieuwde Assen circuit voor 2006 zit erop.
Het was Koud,nat en dus niet ideaal om een nieuw circuit te leren.
De eerste kwalificatie traing van de wedstrijddag moest ik laten schieten,
omdat ik op de verkeerde banden stond.
Ik had droogweerbanden gemonteerd maar net voordat ik de baan op moest begon het flink te hozen.
Balen dus, en ik had dus geen tijd genoeg meer om te wisselen van banden.
Dan maar afwachten wat het weer de tweede tijdtraining zou gaan doen.

De tweede tijdtraing regende het nog steeds,
maar ik had inmiddels wel vooraf de regenbanden gemonteerd.
Op een nat circuit kom ik nog niet goed uit de voeten,
en dat heeft vooral te maken met het vertrouwen in de regenbanden.
Theoretisch weet ik dat de banden een hoop kunnen hebben ,
maar de tussen de oren voelt het nog niet vertrouwd aan.
Deze training reed ik dus te voorzichtig en dat resulteerde in een 2.32er en een 33ste tijd in de A Groep.
Doordat er in anderen groepen ook betere tijden gezet werden, kwam ik voor de wedstrijd in de B-Groep terecht.

De wedstrijd moest dus verreden worden in de B-Groep wat tot op heden mij nog niet overkomen was,
erg jammer, had ik maar harder moeten rijden.
De 9de startplek was voor mij, dus aardig vooraan en rekende al een klein beetje op een goede start.
Het tegendeel dus, de start ging oke, tot aan de eerste bocht,
ik werd geblokt er moest hard in de ankers waardoor het voorwiel volledig blokkeerde,
en ik bijna over het voorwiel weggleed.
Een hele rits mannen kwam voorbij zetten en ik mocht aansluiten op een denk ik ongeveer 28ste plek.
De derde bocht gebeurde weer precies hetzelfde waardoor ik weer bijna de racer onder me kwijt was.
Hoe dit komt weet in niet, maar ik denk toch doordat er veel jongens bij zijn met weinig ervaring.
Het was niet anders deze dag was in het water gevallen , en nu maar zoveel mogenlijk goed maken.
Het rijden opzich ging erg goed en ik kwam beter in mijn ritme,
ik reed erg makkenlijk naar voren maar het koste mij wel veel tijd ten opzichte van de eerste tien mannen.
Tenslotte eindigde ik op een 13de plek en 10de van de 600,s.
De tijden waren oke aangezien ik een hoop heb moeten inhalen en ben hier wel tevreden over.
Een constante 2.00 werd makkenlijk gereden op deze nieuwe baan dus dat gaat wel goed komen.

Volgende weekend Nurburgring Duitsland, hopenlijk dan beter weer en veel zonneschijn.

-------------------------------------------------------------------

17 April Supercup Wedstrijd 2/2006 Nurburg

Een leuk raceweekendje op het circuit van Nurburg moest het worden,
en was er heen gegaan met hoge verwachtingen van mijzelf.
Niks van dat alles dus, het was nat erg nat, en koud ook nog.
De trainingen op de Zondag waren nat verlopen en aangezien ik geen held ben in het nat,
dus een middelmatige tijd neergezet van 2.15 in de eerste training en een 2.07 in de 2de training.
Hiermee werd ik ingedeeld in groep B voor de races.
Mijn startpositie was een 8ste plek en de baan was nat, dus ik moest het beste er maar van maken.
De start was niet best, maar gaande de race voelde het toch wel erg goed aan.
Ik kon hier en daar wat mannen inhalen en reed erg soepel. maar met reserve de race uit.
Op het moment van het afvlaggen van de race zag ik onze pitboxgangers al juichen en dacht,
dat ik op een redelijke plek geeindigd was.
Aangekomen in de pitstraat werd ik opgewacht en zeiden ze dat ik 3de was geworden,
en dat ik mee moest om gehuldigd te worden.
Nou oke dan, dan maar ff met de champie spuiten op het podium ,en mijn medaille in ontvangst nemen.
Oja, en de zoenen van de Kissmiss niet te vergeten.

Voor de 2de race van de dag werd het mooi weer,
dus had nog 45 min voor tijd mijn droogweer banden eronder gedaan, om toch nog een droogweer race te kunnen rijden.
Niet dus, bah! het begon net voor aanvang van de wedstrijd te regenen en had geen tijd meer om te wisselen.
Om met deze banden de race te gaan rijden was onverantwoord, en meldde mij dus af.
Jammer dat ik geen enkele droge sessie op deze toch wel leuke baan heb gehad,
maar ik heb wel flink kunnen werken aan mijn regenrijden,
wat dus wel in de lift zit aangezien ik de eerste race een 2.02 reed op een natte baan.

Volgende race is Zaterdag 22 April dan maar eens een keer lekker weer.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

22 April Supercup Wedstrijd 4/2006 Assen

Zo de 4de Supercup wedstrijd zit erop, en nu eindelijk eens een dag droog weer gehad.
In de eerste tijdtraining, liep het nog allemaal niet zo lekker en was ik nog niet in mijn ritme.
Waardoor ik een 28ste plek trainde met een tijd van 1.58.
Ik was hier nog niet tevreden mee en,
ik wilde de 2de tijdtraining achter een snellere constantere rijder trainen,
om me tijden te verbeteren en te kijken waar ik wat laat liggen.
Dat pakte goed uit,ik reed de gehele sessie achter een snellere rijder uit de top 15,
en merkte dat het helemaal goed ging ik reed soepel en makkenlijk constante 1.55ers,
en moest hier en daar dus zelfs wat inhouden.
Een betere tijd dan een 1.55.0 had er dus zeker ingezeten, maar dat bewaar ik voor de volgende keer.
Met deze tijd mocht ik van een 25ste plek starten in weer de A-Groep.

De start van de race was goed, totdat ik de eerste bocht achter Ferry van Rijn zat,
die heel hard in de ankers moest, zodat zijn achterwiel bijna een meter de lucht in ging.
Hierdoor moest ik ook in de remmen en gebeurde dat bij mij ook.
Toen zat ik vast en kon ik mijn lijn niet meer houden en zag aardig wat mensen voorbij komen.
Jammer, maar dat weet je als je van de middenmoot start, dan wordt het moeilijk in de eerste bocht.
De race duurde 4 ronden totdat de rode vlag gezwaaid werd.
Een rijder had besloten erbij te gaan liggen, en deze motor kon ik nog maar net ontwijken of hij had mij getorpedeerd.
De herstart was over nog eens 4 ronden, en deze ging beter,
ik kwam redelijk de eerste bocht door, en kon nog wat mensen inhalen.
Ik kwam niet echt meer in mijn ritme maar werd wel nog 23ste.
Mijn tijden hadden goed geweest voor een 17de plek, maar ik wil de volgende keer mij meer toeleggen op het kwalificeren.
Hierdoor kan je op de startgrid meer voorin staan en beter de eerste bochten doorkomen.

Ik ben tevreden over de tijden, niet over het resultaat.
De volgende keer moet het beter, en ik weet ook hoe.

------------------------------------------------------------------------------------

3 Juni Supercup Wedstrijd 6/2006 Assen


Met de regenbanden achterin de bus vertrok ik naar Assen,
maar gaande de reis naar Assen vorderde merkte ik dat de regenbanden een overbodige luxe zou zijn.
Gelukkig maar, een mooie dag hadden we vandaag met z,n allen wel weer eens verdient.

Aangekomen op het circuit gelijk ingeschreven en de motor laten keuren,
en jahoor alweer kwam het oud stuk ijzer goed door de keuring.
Weer een sticker op de kuip, en ik zo blij als een kind met z,n stickertje richting de pitbox.

De eerste training begon om 10.09 uur, en vanuit de pitbox ging ik de baan op.
Ik was vooraf toch wat zenuwachtig, en dit sloeg door in de training.
Ik zat er niet lekker op, reed verkeerde lijnen, en moest steeds corrigeren in de bochten.
Dit resulteerde in een schammele 1.55.6, wat de vorige keer goed zou wezen, maar nu absoluut niet.
Mijn vering stond ook nog eens verkeerd.
Door het warmere weer, wordt de olie in de vering dunner, wat een slappere vering tot gevolg heeft.
Dus terug in de pitbox mijn vering achter wat strakker gezet,
en nieuwe banden eronder voor het vertrouwen.
Ook had ik inmiddels de nieuwe Galfer waveschijven weer vervangen voor de orginele.
Deze Galfers waren mijn toch even te gretig en nerveus.

De baan op voor de tweede traning.
Wauw! wat een verschil, alsof ik een andere motor reed.
Ik voelde weer grip in de banden, het aanremmen was als vanouds en de lijnen kon ik weer precies uitzoeken.
Ik reed een hele goede sessie en reed constant lage 54ers en hoge 53ers met als snelste tijd een 1.53.8
Dit waren nieuwe pr,s vor mij, en wist dit pas bij aankomst in de pitbox.
Ik heb mijn laptimer dit seizoen niet aangehad, en ik moet zeggen, dit bevalt mij veel beter.
Ik besteed nu meer aandacht op mijn rijden, dan de hele tijd maat naar dat schermpie staan te kijken.

Voor de opstelling was deze tijd een 22ste plek op de startgrid,
waarbij ik toch gehoopt had dat ik met deze tijd meer voorin had gezeten.
Maar ja iedereen had het licht gezien, en de tijden waren van iedereen flink naar beneden gegaan.
Het warme weer zal hierbij ook een rol gespeeld hebben.

Met de start van de race was ik goed weg,
ik had bijna de rij voor mij te pakken, totdat ik de haarbocht inging,
Ik werd hier zo opgehouden dat ik aan de binnenkant opgesloten werd en het hele pact voorbij zag komen.
De volgende keer moet ik toch echt brutaler, en meer naar buiten gaan om de eerste bocht goed uit te komen.
Ik lag denk ik na deze eerste bocht ergens op de 33ste plek,
en pakte in de Ossebroeken en de Strubben gelijk weer wat plekken terug.
De eerste doorkomst lag ik 30ste en baalde hevig.
Het was moeilijk om de mensen voor mij in te halen, de competitie is hard.
Ik zat in een groepje van 4 man die steeds met elkaar in gevecht waren,
dit zorgde voor een onrustige rijstijl en hiermee kwam ik niet in mijn normale ritme.
Hier en daar pakte ik nog wat plekken terug, voornamenlijk in de strubben,
waarbij ik ook nog weer eens terug gepakt werd. Er werd dus veel strijd geleverd.
Na 7 ronden kregen weer een rode vlag situatie, dus iedereen de baan af en opstellen in de pitstraat.
Hier kregen we te horen dat we nog 3 ronden mochten rijden,
maar waarschijnlijk was het ongeval van dien aard dat deze 3 resterende ronden geschrapt werden.
Jammer, want had zeker nog wel even wat recht willen zetten, met een nieuwe start met en 3 ronden.
Ik hoor niet op deze plekken te rijden, en moet misschien met meer risico de eerste bocht ingaan.
Dit ligt echter niet in mijn aard, maar ik moet mij er maar tegen gaan verzetten.

Coclusie, een heerlijk dag met goede tijden en een pr, de race was minder maar dat zou toch ooit wel goed komen???

Volgende race is Oschersleben.

------------------------------------------------------------------------------------------------

18 Juni Supercup Wedstrijd 7+8/2006 Oschersleben

Dat het een gezellige weekend zou worden stond vast.
Vorig jaar had ik ook zo genoten van het raceweekend op Oschersleben,
dus dat zou nu vast weer gaan lukken.
Ook al is het niet mijn baantje, de mensen en sfeer erom is gewoon top!

Vrijdag (Trainingen)

Vrijdag ochtend om half 5 vertrokken om vervolgens half 10 te arriveren in het plaatsje Oschersleben.
Gelijk pitbox 9 opgezocht om Roel Hoekstra van KBD Racing te begroeten en mijn spullen uit te laden.
Eerst een bakkie gedaan en daarna mij ingeschreven voor 3 sessies trainen.
De trainingen verliepen niet erg lekker doordat ik te snel in mijn ritme wilde komen.
Dit kwam de tijden niet ten goede en moest deze dag afsluiten met een 1.44er.

Zaterdag (Kwalificaties)

De volgende morgen was het tijd voor de kwalificaties van deze dag.
De eerste kwalificatie was om 9.24 uur, en die ging gelijk beter dan de traingsessies van een dag tevoren.
Ik reed deze training een 1.40.6 en dat was goed voor een 13 startplek.
De vering was nog niet erg best en de fiets voelde erg onrustig aan.
Hierna maar wat veranderd aan de instellingen om de tweede kwalificatie nog harder te kunnen pushen.
Het begin van deze 2de tijdtraining regende het lichtjes, en besloot daarom maar even te wachten.
Na een kwartiertje ging ik de baan op, het was nu gestopt met druppelen en de baan was droog.
Na een paar rondjes het vertrouwen te hebben in de droge baan
ging ik aanzetten om mijn tijd van de ochtendkwalificatie te verbeteren.
Ik zat in een snelle ronde wat heel goed liep,
totdat Attiba Belgrave mijn binnendoor voorbij kwam in de een na laatste bocht,
en aangezien ik al met hoge snelheid mijn lijn uitgekozen had,
kon ik niks anders meer doen dan mijn fiets oprichten en het spul richting de grindbak sturen.
Het was de keuze of hem aantikken met mijn voorwiel of de grindbak kiezen.
Het werd het laatste,
met samengeknepen billen stuurde ik een meter of 30 door het grind en pakte nog een stuk Duitse gras mee.
Ik kon gelijk de pitstraat in want ik was aardig gefrusteerd, en verder rijden had niet goed gekomen.

Jammer, want ik had zeker iets van mijn tijd af kunnen rijden en mijn positie op de grid veilig kunnen stellen.
Na deze 2de kwalificatie had ik een 17de startplaats kunnen bemachtigen met een tijd uit de eerste tijdtraining.

Zondag (Races)

De eerste race begon voor ons "A-Groep Supercup 600" om 9.45 uur.
De zon scheen al volop en het was heerlijk weer, dus alle ingredienten voor een mooie dag.
De 17de startplek was op de 5de rij aan de buitenkant,
en ik had vantevoren al bepaald dat ik vanuit het midden de eerste bocht in wilde gaan.
De start was goed ik verloor niks en plantte de motor met veel vertrouwen de eerste bocht in,
dit ging allemaal erg goed en voelde mij zeker van mijn zaak.
Het rijden ging goed en reed in een groepje van 4 man, en kon dit goed bijhouden.
De hele race door was er een gele vlag situatie in de grote chicane omdat er 2 motoren ongelukkig op z,n kant lagen.
Op dit punt mocht dus ook niet ingehaald worden.
Een paar rondjes voor het eind maakte een mede coureur een fout bij uitkomen van de eerste doordraaier naar rechts.
Hierdoor moest hij door het gras heen, kon de boel nog redden en stuurde de motor weer het asfalt op.
Dit gebeurde pal voor mij en daardoor moest ik even inhouden,
maar de beste man was waarschijnlijk geschrokken en zodoende kon ik hem voor de eerste bocht eruit remmen en mijn 15de plek pakken.
Hierna de race uitgereden met een aardige voorsprong op de 16de man van 9 seconden.
De eerste punt voor het seizoen is dus binnen.
Mijn tijd in deze eerste race was een 1.40.1 wat weer een verbetering was.

De 2de Manche deze dag begon om 14.45 uur en het was inmiddels aardig warm geworden.
Ik had het pak nog niet aan of er moest al een natte handdoek aan te pas komen om het hoofd koel te houden.
Na de opwarmronde mijn 17de plek ingenomen te hebben wilde ik hetzelfde herhalen als de eerste start.
Dus weer naar het midden toe en de bocht ingaan.
Nu was het ff drukker in de eerste bocht en kwam licht in de verdrukking maar worstelde mij hier aardig uit.
IK verloor denk ik een plaats of 2,
maar pakte gelijk een plek terug door binnendoor de eerste doordraaier naar rechts iemand te passeren.
Dit ging goed, en herhaalde dit kunststukje nog een keer een paar rondes later.
Ik reed in een groep van 3 man richting de finishvlag en we waren aardig aan elkaar gewaagd,
maar ik verloor in sommige bochten de aansluiting en kon niet meer dicht genoeg bij ze komen om nog wat te ondernemen.
In de laatste ronde ging Stefan Scholten onderuit waardoor ik toch nog de 15de plek kon bemachtigen,
en weer een dikke punt rijker was.
Het weekend was dus erg geslaagd,
de eerste punten in de Supercup zijn binnen en mijn tijden op dit circuit zijn ook verbetert.
Een 1.39.9 in de laatste manche was weer een verbetering en ook dat wat ik als doel gesteld had.

Het was weer een erg mooi en gezellig weekend en volgend jaar ben ik er zeker weer.

Volgende Supercup race is Assen op 22 Juli.

-------------------------------------------------------------------------------

22 Juli Supercup Wedstrijd 9/2006 Assen

Zaterdagochtend, heerlijk uitgeslapen richting het ontbijt van het Hotel v/d valk gegaan,
en mij heerlijk volgestopt met diverse broodjes, koffie en jus d'orange...
Om 8 uur waren we op het circuit aangekomen en ging ik gelijk inschrijven en de motor laten keuren.
Aangezien we de racer de avond tevoren in de pitbox gestald hadden, had ik niet veel meer te doen dan,
De banden op spanning te brengen, te tanken en de bandenwarmers erom te leggen.
Hierna kon ik nog tot de 1e kwalificatie heerlijk relaxen in het zonnetje wat al flink aan het schijnen was.
De kwalificatie begon om 10.09 uur, en ik wilde deze sessie gelijk hard van start gaan.
Dit omdat het goed warm zou worden en de banden wel eens een rol konden gaan spelen in de 2de kwalificatie.
Dit bleek later een goede keuze te zijn, maar omdat ik al 3 sessies oude banden gebruikte voor deze training,
ging mijn achterkant al snel glijden in de 1ste kwalificatie, waar ik niet blij mee was.
Dit werd steeds erger en besloot ook om deze traing met enige reserve uit te rijden.

Een 1.54.7 was mijn tijd van deze training en stond hier toch op de 17de plek mee.
Bij navraag, hadden meerdere jongens last van glijdende achterbanden gehad,
en dit verklaarde dat het allemaal nog niet zo hard ging.

Voor de 2de kwalificatie had ik een complete set nieuwe banden gewisseld en hoopte hiermee niet meer te gaan glijden.
Dat lukte. De motor was in deze 2de training rustig en stabiel en kon nu betere tijden gaan neerzetten.
Jammergenoeg kon ik niet aanpikken bij de wat snellere jongens, en reed de gehele sessie een beetje alleen.
Het was ondertussen erg warm geworden en ik denk dat er daarom een hoop jongens erbij gingen liggen.
We hadden meerdere malen een gele vlag waardoor ik af en toe moest inhouden in een snelle ronde.
Ook mijn snelste tijd van deze training reed ik onder een gele vlag in de GT- bocht waar ik mijn inhield,
en toch een 1.53.9 reed als snelste tijd.
Een tiende boven mijn Pr, dus was ik hier tevreden mee.
Teruggekomen in de pits zag ik dat ik 13de was tijdens deze training, wat mijn beste klassering was tot nu toe.

De samengevoegde 2 trainingen lieten mij weten dat ik op de grid als 17de stond, en dat viel mij een klein beetje tegen.
Ik had gehoopt op een plek rond de 15de plaats.
Gelukkig kon ik met deze plek wel aan de buitenkant starten wat ik graag wilde.

Om half 5 hadden we de race, dus kon ik zelf nog de de wedstrijden voor mij rustig bekijken.
Ondertussen werd het al aardig benauwd en werd het steeds donkerder.
Er waren flinke buien voorspeld, maar de regenradar liet weten dat wij dit net zouden vermijden tijdens onze race.

Uit de pitstraat vertrokken voor een warmuplap,
en aangekomen op de grid mijn 17de plek opgezocht om te wachten op het rode licht.
Deze ging heel erg snel weer uit waardoor ik een fractie te langzaam reageerde, maar enigzins nog redelijk wegkwam.
Links zag ik mijn maat Mark Schuttenhelm mij voorbij remmen richting de eerste bocht en ging ik goed de eerste bocht door.
Inmiddels had ik een paar plekken verloren maar wist dit weer goed te maken in de daaropvolgende bochten.
Nu reed ik pal achter mijn maat en wilde hem niet laten gaan.
Een paar rondes had ik achter hem gereden om te kijken waar ik hem voorbij kon gaan en dit lukte in de stekkenwal.
Inmiddels was er wel een flink gat onstaan naar de rijders voor mij omdat het tempo te laag was.
Nu moest ik gaan aanzetten om de mensen achter mij van me af te schudden.
Dit lukte gedeeltelijk, want Iris ten Katen ging mij in de laatste ronde nog net voorbij en finishte als 17de.
Het was een mooie race en reed ook nog 2 rondes op de 15de plek voor de punten.
Jammer dat dat net niet gelukt was, maar toch een tevreden gevoel.
Aangekomen in de pistraat begon het te regen, dus we hadden ook nog alle mazzel gehad.

Ik leer nog steeds en weet waar ik beter op moet oefenen of op moet letten.
Er zit ook nog steeds vooruitgang in, en heb deze wedstrijd weer een stuk beter gereden dan de vorige.
Hopenlijk kan ik deze vooruitgang doorzetten en mij de volgende keer ook op Assen in de punten rijden.

De volgende race is 9 September Assen.

---------------------------------------------------------------------------

09 September Supercup Wedstrijd 10/2006

Afgelopen vrijdag naar Assen gegaan om te trainen voor de wedstrijd van Zaterdag.

Deze training verliep niet naar wens omdat ik nog een beetje huiverig was na de laatste val afgelopen maand.
Wel ging ik steeds iets harder, maar de vering aan de achterkant werkte niet echt mee.
Dat deze het later zou begeven in de wedstrijd van Zaterdag was toen nog niet aan de orde.

Zaterdags na de eerste kwalificatie mijn vering af laten stellen door een specialist van S0-Products.
Hierbij wist hij mij al te vertellen dat deze nodig aan een revisie toe was omdat er iets niet in orde was.
Toch had hij een wat betere instelling kunnen bereiken, met wat er mogenlijk was met deze niet goed werkende Shock.
In de 2de kwalificatie werkte het geheel al een stuk beter,
en kon dus toen ook flink aanzetten om een goede tijd neer te rijden.
De motor waseen stuk  rustiger met aanremmen en op het gas gaan de bochten uit.
Hierdoor gaf het geheel meer vertrouwen en kon ik een goede tijd neerzetten van 1.53.1, wat een nieuw pr voor mij was.
7 tiende sneller dan mijn vorige snelste tijd.
Hiermee werd ik in deze 2de kwalificatie 15de, erg goed dus.

Jammergenoeg waren er in de 1ste kwalificatie een paar jongens harder gegaan waardoor ik 19de op de startgrid stond.

Het weer was heel erg goed en het zonnetje scheen, alle ingredienten waren aanwezig om een goede race te rijden.
Maar na een goede start en 1 ronde gereden verloor ik de controle over de achterkant,
waardoor de motor heftig begon te schudden,
en ik door de grindbak heen moest omdat ik de bocht niet meer kon afmaken.
Ik moest alle zeilen bijtrekken om niet onderuit te gaan in de diepe grind bak ,
en liet de racer rollen tot ik gelukkig tot stilstand kwam.
Hierna kon ik de race vervolgen vanaf de allerlaatste plek,
maar merkte al snel dat ik een flink probleem had aan de achterkant.
Elke bocht gleed de achterkant van mij weg, en besloot om naar binnen te gaan voordat er ergere dingen zou gebeuren.
Jammer want het had heel leuk kunnen worden.
De achtershock in nu direct gedemonteerd en opgestuurd voor revisie.
Ben zelf erg benieuwd hoe het straks met een goede sturende motor gaat,
dat het alleen maar beter kan staat als een paal boven water :)

Volgende dus beter................

-------------------------------------------------------------------------------------------

07 Oktober Supercupwedstrijd 11/2006

Zo, het seizoen zit er weer op.

De laatste racedag van het seizoen was een erg wisselvallige.
In de eerste ochtend kwalificatie was het nog goed nat en reed ik een voor mij erg goede kwalificatie.
Ik reed een 2.15 laag en lag hiermee op een 23ste plek in de A-Groep,
ik had in deze training ook nog niet voluit gereden omdat het in de middag droog zou worden en dus geen onnodige risico,s wilde nemen..
Dus een stuk meer progressie in het nat dan in het begin van het seizoen toen ik mij in het nat niet in de A-groep kon kwalificeren.
De natte trainingen van een dag ervoor hadden dus zijn vruchten afgeworpen.

De 2de training was het droog, en hier lukte het dus niet om een goede rondetijd neer te zetten.
We hadden maar 3 ronden gereden toen we een rode vlag kregen en niet meer de baan op mochten, vanwege tijdsgebrek.
Ik was nog niet in mijn ritme en de vering voelde ook nog niet lekker aan na de revisie.
Met een 2.00 reed ik evengoed toch nog op een 29ste plek wat normaliter niet genoeg is voor de A-Groep,
maar doordat iedereen nog niet in z,n ritme was, was dat weer een klein gelukje.

Mijn sponsor (Adver-Online) kwam op deze laatste racedag ook nog kijken naar mijn verrichtingen, en was onder de indruk van het hele gebeuren.
Hij vond het erg leuk om mee te maken, en zal er volgend jaar vaker bij willen zijn.
Ook zegde hij hierbij toe om voor seizoen 2007 door te willen gaan met de sponsoring, waar ik heel erg blij mee ben.

De race:

De race verliep rommelig, eerst kregen we een extra opwarmronde vanwege een oliespoor in Mandenveen-Duikersloot.
Na de start in de eerste ronde kregen we rood doordat iemand zijn motor tussen de Bult en Mandenveen op het asfalt moest neergooien.
De tweede start ging goed ik verloor niks en kon met opkomen Veenslang een paar plekjes pakken.
Ik reed toen een paar rondjes op de 26ste plaats, maar kon niet naar de groep voor mij rijden.
Het gevoel in de nieuwe vering is dan ook nog niet helemaal top en zal voor volgend jaar hier en daar aangepast moeten worden..
Ik was mooi in gevecht met 2 andere mannen waarbij we toch vaak van plekkie verwisselde.
Hierdoor verloren we aansluiting met de groep voor ons, en daardoor kwamen Geert van Eck en Edwin Ott tijdens dat gevecht langszij.
In de laatste ronde maakte ik aan dat gevecht een einde door voorbij mijn concurrent te gaan en te versnellen hierbij pakte ik aardig wat meters om mijn 28ste plek te bemachtigen.
Geen plek waar ik hoor te staan, maar wel mooie gevechten gehad.

Het was weer een erg mooi seizoen met als hoogtepunt de 2 punten in Duitsland.
Ook het nieuwe circuit van Assen bevalt mij erg goed, het is met het nieuwe gedeelte een stuk technischer geworden.

Iedereen in Box 10 bedankt voor het gezellige 2006 seizoen, hopenlijk tot volgend jaar.

Voor mij zal er weinig veranderen in 2007, de motor blijft hetzelfde. Hij rijd goed, is netjes onderhouden en ziet er nog strak uit.
Ook kan ik op deze fiets nog veel harder rondgaan.

Iedereen bedankt voor dit seizoen, ook natuurlijk de maffers die zo af en toe onverwachts kwamen kijken. Heel leuk.