Update 2-05-2010

Race 2 KNMV Supercup 600 A Koninginedag 30 April

Eerste kwalificatie 7 rondjes gereden en door een rode vlag einde kwalificatie, ik was nog niet in mijn ritme gekomen en hier en daar lag nog een natte plek
Ik stond met een 1.55.9 op een 19de plaats en was hier nog niet tevreden mee.

Tweede kwalificatie naar buiten gegaan maar geen tijd gezet aangezien het begon te miezeren en me er niet prettig bij voelde.
Even naar binnen gegaan om m,n vizier en kuipruit droog te vegen maar bij terugkomst op de baan begon het harder te regen.
Weer geen tijd kunnen neerzetten en moest ik het doen met de tijd uit de eerste kwalificatie.
Resultaat was dat in de ervoor droog gereden B-groep er 5 sneller waren en ik op de startgrid als 24ste was ingedeeld.
Niet best dus, maar ik was gebrand om een goede race neer te zetten.

Jahoor! wat een slechte start ,de motor viel bijna stil in de eerste meters en ging als 30ste de eerste bocht door, ik ben heel hard gaan trappen, gaatjes opvullen, voorbij gaan etc...
en het ging lekker ging lekker de een na de ander moest eraan geloven.
Heerlijk gereden (geknald) en een heel goed ritme aangehouden, de motor stuurt nog niet helemaal zoals ik wil maar het gaat steeds iets beter. Een 18de plek in de race en een redelijk goede tijd van 1.52.2 gereden.

Volgende keer moet het beter en harder want om punten te rijden moet je tegenwoordig onder de 1.52 rijden

_________________________________________________________________________________________

 

Update....20-04-2010

De eerste kilometers en race met de Yamaha R6 zit erop.
Agressief, piekerig en heel direct, ik moet echt even wennen en omschakelen
Met de Honda kon je alles doen, maar de R6 moet je echt anders rijden.
De motor is veel directer en stijver, waardoor hij wat zenuwachtiger is

In ieder geval als 14de gekwalificeerd in de 2 kwalificaties maar tijdens het warmdraaien voor de race lekte de waterpomp, heel snel het kuipje eraf gehaald en gecostanteerd dat de Pomp lekte en de race aan mij voorbij ging.
Jammer had graag punten willen halen.
In ieder geval kunnen werken aan een basis setup waaruit ik verder kan werken
En ondanks het weer en mechanische pech, toch een goede tijd weten te rijden.
Het was een slagveld op Assen, door het koude weer 7 a 8 graden reden een hoop mensen hun racer op een hoop.

Volgende race 30 April Assen.
____________________________________________________________________

Na mijn beste seizoen ooit gedraaid te hebben op de Honda CBR 600RR, heb ik weer het vertrouwen en fun teruggevonden in de wegracerij.
Om deze lijn door te trekken en meer competatief te wezen heb ik voor 2010 een Yamaha R6 uit 2009 aangeschaft die 1 seizoen gebruikt is geweest in het EK Superstock 600.
Deze werd bereden door Vincent Lonbois die hiermee 3de is geworden op 3 punten achterstand van de kampioen.

De motor is volledig opgebouwd en afgesteld door Swen Jenik van Jenik Performance te Goes.
De uitlaatdemper is van Maxtreme Performance en is speciaal op maat gemaakt om aan de hoge geluidseisen te voldoen die ten heden dagen word opgelegd. Maxtreme kan voor elke motor/racer een passende uitlaat en of systeem aanbieden. Informeer naar de mogenlijkheden.

De racer wordt hier en daar nog wat aangepast en bestickert.
Foto,s volgen later....




Ik heb er zin an!